Integruota pamoka „Gamtos ir žmogaus ryšys“ – kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijų ugdymas realizuojant Erasmus+ projektą
Gegužės 22 d. mūsų mokykloje vyko integruota patyriminė pamoka „Gamtos ir žmogaus ryšys“, organizuota realizuojant tarptautinį Erasmus+ projektą „Pasirinktų mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas per pamokas mokykloje ir popamokinę veiklą“ (Nr. 2024-1-PL01-KA220-SCH-000247484/2).
Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja Vita Burzdžiuvienė. Joje dalyvavo 9 klasės mokiniai, o veiklas stebėjo svečiai – projekto partneriai iš Lenkijos ir Slovakijos. Pamoka vyko netradicinėje aplinkoje – mokyklos teritorijoje, o jos formatas skatino aktyvų mokinių dalyvavimą ir individualios kūrybos raišką.
Pagrindinis šios pamokos tikslas buvo skatinti mokinių kūrybiškumą, iniciatyvumą ir komunikavimo įgūdžius, o tuo pačiu ugdyti gebėjimą atrasti verslumo galimybes savo aplinkoje. Mokiniai galėjo pasirinkti įvairius kūrybinius vaidmenis – rašytojo, fotografo, floristo, filmų kūrėjo ir pan., – ir individualiai arba porose kūrė savo darbus pasitelkdami gamtinę, vaizdinę ir literatūrinę medžiagą.
Ši pamoka yra puikus pavyzdys, kaip reali patirtis, kūrybinė raiška ir tarpdalykinė integracija prisideda prie pagrindinių kompetencijų ugdymo. Vykdydama šį Erasmus+ projektą, mūsų mokykla ypatingą dėmesį skiria iniciatyvumo ir verslumo kompetencijų plėtojimui. Mokiniai, veikdami savarankiškai, mokosi planuoti, kurti, įgyvendinti savo idėjas ir pristatyti jas kitiems – visa tai formuoja atsakingą, drąsią, kūrybišką asmenybę, pasirengusią veikti tiek mokykloje, tiek už jos ribų.
Pamokos pabaigoje mokiniai pristatė savo darbus, aptarė pasirinkimus ir atliko refleksiją – tai leido ne tik įvertinti pasiektus rezultatus, bet ir sąmoningai apmąstyti savo pažangą. Tokios veiklos ne tik įprasmina mokymąsi, bet ir padeda mokiniams suvokti, kad jų idėjos ir iniciatyvos turi vertę.
Ši pamoka – tai dar vienas žingsnis kuriant įtraukią, kūrybingą ir kompetencijomis grįstą mokyklą.