„Lašelio vandens paslaptys“ – eksperimentai, žaidimai darželyje
„Atrasti, reiškia žinoti tai, ką visi mato ir mąstyti taip, kaip dar niekas iki šiol nemąstė”.
Darželinukai yra labai smalsūs ir nori žinoti, kaip tam tikri dalykai vyksta, kokia yra to priežastis. Vaikai su dideliu susidomėjimu stebi, klausinėja, diskutuoja apie įvykusius pokyčius. Jie ugdosi mąstyti, bando suprasti pasaulį, pažinti naujus, dar nematytus reiškinius, plečia savo žinias, lavina vaizduotę, dėmesio koncentraciją, atkaklumą, bando įveikti kliūtis ir išbandyti įvairias galimybes. Vaikai atlikdami bandymus patiria daug džiaugsmo, todėl vasario 6 – 10 dienomis grupėse „Meškiukai“, „Drugeliai“, „Bitutės“ buvo įgyvendintas edukacinis projektas „Vandens lašelio paslaptys“. Prie projekto aktyviai prisidėjo tėveliai savo kūrybiškomis idėjomis.
Užsiėmimų metu vaikai žiūrėjo edukacinius filmukus apie lietų, tyrinėjo vandens savybes pasitelkdami savo pojūčiais – rega, skoniu, uosle, sprendė mįsles apie paslaptingus reiškinius su vandeniu, o taip pat sužinojo, kokius nuotykius patyrė lašelis, suprato vandens svarbą bei būtinybę jį tausoti. Vaikai mielai dalyvavo eksperimentuose, muzikiniuose, judriuosiuose žaidimuose.
Tikime, kad tyrimai daro ugdymo procesą patrauklesnį, skatina vaikus veikti ir kūrybiškai mąstyti, priartina kasdieninio gyvenimo vykstančių reiškinių turtingumą. Vaikas ieško atsakymo į klausimą: kodėl taip vyksta?
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Česlava Kardis
Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Lilija Kratkovska, Nijola Skarulskaja