Ekonomikos pamoka – verslumo ugdymas praktikoje
2025 m. gegužės 22 d. mūsų mokykloje vyko parodomoji ekonomikos pamoka, surengta realizuojant tarptautinį „Erasmus+“ projektą „Pasirinktų mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas per pamokas mokykloje ir popamokinę veiklą“ (Nr. 2024-1-PL01-KA220-SCH-000247484/2). Pamoką stebėjo ir vertino projekto partneriai – mokytojai iš Lenkijos ir Slovakijos, atvykę darbo vizit0.
Pamokos tema – „Kaip funkcionuoja rinka?“. Užsiėmimą vedė ekonomikos mokytoja Liusia Lapševič. 10 klasės mokiniai, dalyvaudami simuliaciniuose žaidimuose, analizuodami duomenis, atlikdami užduotis Wordwall platformoje bei žiūrėdami edukacinį filmuką, gilinosi į paklausos ir pasiūlos mechanizmus, mokėsi atpažinti rinkos dalyvius bei suprasti, kaip formuojasi kainos. Pamoka buvo aiškiai orientuota į praktinį veikimą ir aktyvų mokinių įsitraukimą.
Ypač svarbi buvo simuliacinio žaidimo „Rinka“ metodika – mokiniai atliko pardavėjų ir pirkėjų vaidmenis, analizavo realias ekonomines situacijas ir vertino prekių kainas. Tokiu būdu jie lavino planavimo, sprendimų priėmimo, rizikos analizės bei komandinio darbo gebėjimus – tai esminiai verslumo ir iniciatyvumo kompetencijų komponentai.
Mūsų mokykla, dalyvaudama „Erasmus+“ projekte, ypatingą dėmesį skiria būtent šių kompetencijų ugdymui – jos yra itin svarbios šiuolaikiniame pasaulyje. Ekonomikos pamoka buvo puikus inovatyvaus mokymo pavyzdys, parodęs, kad patirtimi grįstas, bendradarbiavimu ir praktika paremtas ugdymas efektyviai rengia jaunimą savarankiškam dalyvavimui visuomeniniame ir profesiniame gyvenime.