STEAM veiksmas: rūgštis ar šarmas? Raudonasis kopūstas žino atsakymą!
Mūsų mokykloje netrūksta veiksmo ir spalvų – šį kartą mokiniai į pagalbą pasitelkė raudonajį kopūstą.
Per gamtos pamoką, kurią vedė mokytojas P. Samuchovas, 5 klasės mokiniai turėjo progą pasinerti į eksperimentinės chemijos pasaulį, tyrinėdami įvairių tirpalų savybes.
Mokiniai analizavo tris tirpalų tipus: rūgštinius, šarminius ir neutralius, pasitelkdami natūralų indikatorinį tirpalą, pagamintą iš raudonojo kopūsto. Dėl spalvingos reakcijos kiekvienas galėjo savo akimis pamatyti, kaip skirtingos medžiagos reaguja į šį tirpalą:
🥛 pienas,
🍋 citrinų sultys,
🥄 actas,
🥤 kola,
🧼 muilas,
🥄 kepimo soda.
Įpylus kopūstų nuoviro, rūgštiniai tirpalai įgavo rožinį atspalvį, o šarminiai – pažaliavo. Mokiniai eksperimentavo, stebėjo, darė išvadas – visa tai smalsumo ir bendradarbiavimo atmosferoje.
Ši pamoka parodė, kad mokymasis per patirtį – tai ne tik veiksmingas žinių įsisavinimo būdas, bet ir puikus būdas lavinti kūrybiškumą bei loginį mąstymą.