Bendra informacija

Erasmus+ Projektas!

Pradėjome dalyvauti tarptautiniame Erasmus+ projekte! Projekte bendradarbiauja aštuonios mokyklos iš Lenkijos, Lietuvos ir Slovakijos, o pagrindinis jo tikslas – skatinti mokinių pagrindinių kompetencijų ugdymą ir mokytojų kvalifikacijos tobulinimą. Projekto biudžetas siekia 250 000,00 €. Projektas yra finansuojamas Europos Sąjungos Erasmus+ programos lėšomis, kuri remia švietimo iniciatyvas, tarptautinį bendradarbiavimą ir patirties mainus tarp šalių.

Projekto tikslai

Projektas siekia sistemingai ir planingai ugdyti tam tikras mokinių kompetencijas, tokias kaip:

  • Mokėjimo mokytis kompetencija,
  • socialinės ir pilietinės kompetencijos,
  • iniciatyvumo ir verslumo kompetencija,
  • kultūrinis sąmoningumas ir raiška.

Norėdami įgyvendinti šiuos tikslus, planuojame:

  • pagerinti 175 mokytojų iš aštuonių partnerių mokyklų kompetencijas,
  • parengti efektyvius mokymo metodus ir požiūrius,
  • sukurti mokomąją medžiagą ir įrankius kompetencijų lygiui vertinti.

Projekto veiklos

Projektas apima įvairias veiklas:

  1. Mokytojų mokymai:
    • 30 valandų virtualūs mokymai 40 mokytojams iš aštuonių partnerinių mokyklų,
    • 135 vidiniai mokymai mokytojams, siekiant sustiprinti jų pedagoginius gebėjimus.
  2. Mokytojų ir mokinių mobilumas:
    • Organizuosime 4 mokytojų mobilumo programas, skirtas dalintis gerąja praktika ugdant mokinių kompetencijas,
    • Organizuojame 4 mokinių mobilumo programas, skirtas pagrindinių kompetencijų ugdymui.
  3. Mokymo medžiagos ir įrankių kūrimas:
    • Parengsime metodus ir įrankius kompetencijų lygiui vertinti,
    • Sukursime 4 mokymo paketus,
    • Parengsime 40 pamokų scenarijų ir 8 užklasinės veiklos scenarijus.

Projekto nauda

Bendradarbiaudami su partneriais iš Lenkijos, Lietuvos ir Slovakijos ne tik stiprinsime švietimo kokybę, bet ir turėsime galimybę pažinti skirtingas kultūras, dalintis patirtimi bei kartu spręsti ugdymo iššūkius.

Labai džiaugiamės bendradarbiavimu su mūsų partneriais ir tikime, kad šio projekto rezultatai suteiks ilgalaikės naudos tiek mokiniams, tiek mokytojams.

Kviečiame sekti projekto eigą mūsų mokyklos interneto svetainėje!

Erasmus+  verslumo ir iniciatyvumo kompetencijų ugdymas

Mūsų mokykla aktyviai siekia ugdyti mokinių verslumo ir iniciatyvumo kompetencijas, kurios yra itin svarbios šiuolaikinėje visuomenėje. Džiaugiamės, kad dalyvaudami ERASMUS+ projekte „Pasirinktų mokinių pagrindinių kompetencijų ugdymas pamokose ir popamokinėje veikloje“ galime stiprinti šiuos įgūdžius tiek teoriniuose užsiėmimuose, tiek per praktines veiklas. Vienas iš pagrindinių šio projekto aspektų yra ne tik teorinių žinių gilinimas, bet ir jų realus pritaikymas. Mokyklos bendruomenė aktyviai skatina mokinius kurti naujas idėjas, generuoti inovatyvius sprendimus ir rodyti iniciatyvą organizuojant renginius tiek mokyklos, tiek regioniniu mastu. Didžiule mokinių sėkme tapo dalyvavimas Vilniaus rajono savivaldybės dalyvaujamojo biudžeto programoje. Ši patirtis ne tik suteikė galimybę praktiškai pritaikyti įgytas žinias, bet ir sustiprino jų atsakomybės jausmą bei gebėjimą daryti įtaką aplinkinei bendruomenei. Mokiniai turėjo progą pereiti visą projekto kūrimo ir teikimo procesą – nuo problemų identifikavimo ir koncepcijos kūrimo iki galutinės idėjos pristatymo komisijai. Dalyvavimas šioje programoje padėjo jiems lavinti argumentavimo, komandinio darbo ir efektyvaus išteklių valdymo įgūdžius. Be to, jų įsitraukimas turėjo realų poveikį mokyklos aplinkai, o tai rodo, kokia svarbi yra jaunųjų lyderių ugdymo reikšmė.

Erasmus+  verslumo ir iniciatyvumo kompetencijų ugdymas

Verslumas ir iniciatyvumas – tai XXI amžiaus pagrindinės kompetencijos, padedančios jaunimui geriau suprasti rinkos mechanizmus, valdyti finansus ir priimti apgalvotus sprendimus. Mūsų mokykloje šiuos įgūdžius ugdome ne tik teorinių užsiėmimų metu, bet ir per praktines veiklas, tokias kaip mokyklinių mugių organizavimas.

Kiekvienais metais mūsų mokiniai turi galimybę dalyvauti įvairiose iniciatyvose, kurios moko juos projektų valdymo, bendradarbiavimo, atsakomybės ir kūrybiškumo. Jau keletą metų organizuojame Kalėdinę bei Kaziuko Muges, kurios tapo puikia proga praktiškai ugdyti verslumo įgūdžius. Mokiniai, dirbdami ties savo projektais, mokosi planuoti, organizuoti, valdyti išteklius bei efektyviai bendrauti su „klientais ir bendradarbiais”.

Mugių metu mokiniai kuria įvairius produktus, tokius kaip kalėdinės dekoracijos, rankdarbiai ar suvenyrai. Tokiu būdu jie lavina planavimo, organizavimo ir rinkodaros įgūdžius, taip pat įgyja pirmąją pardavimo ir derybų patirtį. Kiekvienas etapas – nuo idėjos iki realizacijos – suteikia vertingų verslumo pamokų, kurios moko lankstumo, iniciatyvumo bei gebėjimo mokytis iš patirties.

Tačiau mūsų tikslas neapsiriboja vien tik pardavimu. Matematikos ir socialinių mokslų pamokų metu mokiniai mokosi analizuoti išlaidas, apskaičiuoti pelną, lyginti pajamas ir ieškoti geriausių ekonominių sprendimų. Tokiu būdu jie praktiškai ir įtraukiančiai susipažįsta su finansų ir ekonomikos pagrindais. Šios veiklos padeda jiems suprasti, kaip teorinės žinios pritaikomos realiame gyvenime bei kaip priimami atsakingi finansiniai sprendimai.

Šių iniciatyvų dėka mūsų mokiniai įgyja ne tik teorinių žinių, bet ir vertingą patirtį, kuri gali praversti ateityje. Mokyklinių mugių organizavimas – tai puikus būdas mokytis per praktiką, ugdyti savarankiškumą, atsakomybės jausmą ir formuoti įgūdžius, naudingus jų tolimesniame gyvenime. Tai taip pat puiki galimybė lavinti minkštuosius gebėjimus, tokius kaip komandinis darbas, problemų sprendimas ir santykių kūrimas su kitais žmonėmis.

ERASMUS+ PROJEKTO PARTNERIŲ VIEŠNAGĖ MŪSŲ MOKYKLOJE

Pirmadienį mūsų mokykloje svečiavosi Erasmus + tarptautinio projekto partneriai iš Lenkijos ir Slovakijos mokyklų, su kuriais realizuojame projektą pavadinimu „Pasirinktų mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas per pamokas ir popamokinę veiklą“ (Nr. 2024-1-PL01-KA220-SCH-000247484/2).

Savaitės trukmės mainų tikslas – pristatyti šiuolaikinius mokymo metodus, pasidalyti gerąja patirtimi integruojant dalykus, taip pat stiprinti svarbiausias kompetencijas: kūrybiškumą, bendravimą, bendradarbiavimą ir kritinį mąstymą. Ypatingą dėmesį mūsų mokykla šiame projekte skiria iniciatyvumo ir verslumo kompetencijų ugdymui. Per praktinę veiklą – tiek pamokose, tiek neformaliuose užsiėmimuose – mokiniai mokosi priimti sprendimus, planuoti, prisiimti atsakomybę už bendrus projektus ir pristatyti savo idėjas.

Pirmadienio programos metu svečiai iš Lenkijos ir Slovakijos turėjo galimybę stebėti keturias parodomąsias veiklas:

  • Integruota lietuvių ir anglų kalbos pamoka, kurioje mokiniai kūrė dvikalbius Vilniaus kul-tūrinį paveldą pristatančius reklaminius leidinius.
  • Integruota matematikos ir technologijų pamoka, kurios metu mokiniai gamino lėlę „skudu-rinukę” – taikydami žinias apie geometrines figūras ir audinius, ugdė kūrybiškumą bei gebėjimą įvertinti savo darbą.
  • Matematinio verslumo būrelio metu mokiniai kūrė ženkliukus naudodami grafinį generato-rių WordArt.com – prezentavo ženkliukų gaminimo preso galimybes, lavino komandinio darbo bei verslumo įgūdžius.
  • Neformalaus ugdymo užsiėmime „Mažasis menininkas“ mokiniai projektavo, kūrė ir pri-statė savo sukurtas drobines rankines, ugdydami kūrybiškumą, socialines kompetencijas ir rinkodaros suvokimą.

Mūsų svečių vizitas buvo ne tik vertinga galimybė keistis profesine patirtimi ir gerąja praktika, bet ir reikšmingas postūmis tolimesniam mokyklos tobulėjimui, stiprinant europinio bendradarbiavimo ryšius. Toks tarptautinis bendradarbiavimas skatina ugdymo proceso modernizavimą, idėjų įvairovės įtraukimą bei kryptingą kompetencijų ugdymą. Vizito metu užmegzti ryšiai ir pristatytos metodikos tampa vertingu pagrindu plėtojant inovatyvią, į mokinį orientuotą ugdymo kultūrą mūsų mokykloje.

Atnaujinta [2025-05-20]