Integruota pamoka „Gėlių pasaulyje – pažink, kurk, parduok!”

Ketvirtadienį, 2025 m. gegužės 22 d., mūsų Marijono Zdziechovskio vardo Sudervės pagrindinėje mokykloje vyko integruota pamoka „Gėlių pasaulyje – pažink, kurk, parduok!“, kurią stebėjo mokytojų darbo grupės iš Lenkijos ir Slovakijos pagal „Erasmus+“ projektą „Pasirinktų mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymas per pamokas ir popamokinę veiklą“ (Nr. 2024-1-PL01-KA220 SCH-000247484/2).

Pamokos tikslas buvo:

  • ugdyti gamtosaugines, pažintines ir verslumo kompetencijas;
  • skatinti kūrybiškumą bei komandinį darbą;
  • formuoti gebėjimą reklamuoti ir pristatyti savo kūrybinį produktą.

Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja Božena Kilnienė. Veiklose dalyvavo 5 klasės mokiniai, kurie, dirbdami poromis ir grupėmis, aktyviai tyrinėjo Lietuvos gėlių pasaulį. Pirmoje dalyje mokiniai susipažino su 10 laukinių ir kultūrinių Lietuvos gėlių pavadinimų (pvz., saulėgrąža, rugiagėlė, ramunė, pakalnutė), mokėsi jas atpažinti, sužinojo, kur jos auga ir kodėl svarbios tiek vabzdžiams, tiek žmonėms.

Po teorinės dalies mokiniai dirbo interaktyviose bei kūrybinėse stotelėse: „Kur auga gėlės?“ – klasifikavimo užduotys, apimant pievas, miškus ir sodus; „Kam reikalingos gėlės?“ – diskusijos apie gėlių reikšmę aplinkai; „Kaip saugoti gėles?“ – svarstytos atsakingo elgesio gamtoje galimybės.

Antroje pamokos dalyje mokiniai vykdė kūrybinį mini projektą: iš įvairių medžiagų gamino savo kūrinius – skirtukus knygai, paveiksliukus ar raktų pakabukus. Kiekviena grupė turėjo ne tik sukurti gaminį, bet ir parašyti jo reklamą, užpildyti pateiktą reklamavimo formą bei pasiūlyti kainą, o tada „pardavinėti“ savo kūrinius kitoms grupėms.

Pamoką vainikavo darbų pristatymas, o įsivertinimui mokiniai naudodamiesi „AhaSlides“ platforma atsakė į klausimus apie išmoktą medžiagą.

Ši patirtinė, integruota veikla, kurioje susipynė pažinimo, kūrybos ir verslumo ugdymo elementai, padėjo mokiniams gilinti ne tik lietuvių kalbos ir pasaulio pažinimo žinias, bet ir formavo jų atsakomybės, iniciatyvumo bei bendradarbiavimo įgūdžius. Projektas „Erasmus+“ dar kartą parodė, kaip galima kūrybingai ir inovatyviai ugdyti šiuolaikiniam pasauliui reikalingas kompetencijas, dalijantis patirtimi su kolegomis iš užsienio.

Naujienos2025.05.22